جراح و متخصص زنان

جراح و متخصص زنان کسی است که در زندگی همه بانوان نقشی پر رنگ و تاثیر گذار دارد ؛ به جرات می توان گفت که همه بانوان در طول زندگی جنسی خود حتما به پزشک زنان نیاز پیدا خواهند نمود. در صورتی که در اهواز سکونت دارید ، می توانید به دکتر فرزانه حسینی اصل ، بهترین متخصص زنان ، زایمان و نازایی اهواز مراجعه نمایید.

جراح و متخصص زنان

سن مناسب برای مراجعه به متخصص زنان

با توجه به اینکه برای انجام کلیه خدمات مربوط به خصوصی ترین قسمت بدن خود یعنی ناحیه تناسلی نیاز به یک جراح و متخصص زنان اهواز دارید ، لذا نیاز است که با پزشک مورد نظر احساس راحتی داشته و بتوانید درمورد تمامی نکات مربوط به اندام تناسلی خود ، به راحتی و بدون داشتن کوچک ترین حس خجالت ، مشورت کنید. اغلب افراد تصور می کنند که تنها زمانی که بیمار می شوند یا می خواهند باردار شوند باید نزد جراح و فوق تخصص زنان و زایمان بروند ؛ در صورتیکه این تصور کاملا غلط می باشد. حتی دخترهای جوان از سن 13 الی 15 سالگی نیاز دارند که با یک متخصص زنان خوب ملاقات و در مورد مسائل جنسی و آناتومیک بدن ، از وی مشاوره بگیرند. علاوه بر آن ، داشتن جلسات و معاینات دوره ای می تواند در سلامت زندگی فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

ویژگی های یک جراح و متخصص زنان خوب

همانطور که در فوق بیان شد بهترین دکتر زنان و زایمان اهواز ، خوزستان یا دیگر شهر های ایران فردی است که برای داشتن زندگی جنسی سالم و ایمن به او احتیاج دارید ؛ از این رو در ادامه مقاله به خصوصیات و ویژگی هایی که یک پزشک زنان خوب باید داشته باشد می پردازیم:

• مهارت و تجربه

مسلما تنها داشتن مدارک و تخصص برای برتر بودن متخصص زنان کافی نیست ؛ بلکه وی باید از مهارت و تجربه کافی نیز برخوردار باشد.

• رازدار و قابل اطمینان

از مهمترین خصیصه های یک جـراح و متخصص زنان خوب این است که محرم راز بیمار خود بوده و به او حس اطمینان دهد تا بیمار بتواند بدون داشتن هیچ گونه نگرانی به صحبت درباره مشکلات یا خواسته های خود بپردازد.

• خوشرو و صمیمی

اغلب ما ایرانی ها برای صحبت کردن درباره مسائل و مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی خود احساس شرمساری و خجالت زدگی داریم ؛ از این رو یک پزشک زنان باتجربه ، با ایجاد جوی صمیمی و ایجاد حس آرامش در بیمار ، فرد را در بازگو نمودن موارد مربوط به خود یاری می دهد.

• مدرک و تخصص

شخصی که می خواهد به منظور درمان یا انجام اعمال جراحی زیبایی ناحیه تناسلی خود نزد یک جـراح و متخصص زنان برود ، مطمئنا در درجه اول به مدارک و میزان تخصص پزشک توجه خواهد نمود ؛ لذا یک متخصص زنان و زایمان مطمئن دارای مدارک معتبر و تخصص کافی در زمینه های مختلف مربوط به حیطه کاری خود می باشد.

• مسئولیت پذیر و دارای وجدان کاری

بهترین و مورد اعتمادترین پزشکان و جراحان ، کسانی هستند که دارای ویژگی وجدان کاری باشند ؛ زیرا این اشخاص همیشه سلامتی بیمار خود را نسبت به منافع خود ارجعیت داده و بهترین مشاوره ها را به بیماران خود می دهند.

اهمیت انتخاب جراح زنان و زایمان خوب

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن هر کسی را بعد از خواندن مطالب فوق به خود درگیر کند این است که چرا باید یک جراح و متخصص زنان و زایمان خود برای درمان مشکلات زنانه خود انتخاب کنیم یا چرا باید به صورت دوره ای به یک دکتر و جراح زنان خوب مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که تمام خانم ها از سن 20 الی 70 سالگی حتما باید به صورت منظم و دوره ای حداقل سالی یک بار به دکتر مراجعه کنند ، آزمایشات و چکاپ های لازم را برای پی بردن به درجه سلامتی خود انجام دهند. این پیشگیری ها می تواند شامل تجویز واکسن HPV که واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی است ، باشد. همانطور که می دانید به دلیل ایجاد تغییرات زیاد در سبک زندگی ، استفاده از غذاهای نامناسب و موارد دیگر افراد بسیار زیادی به انواع سرطان ها و بیماری ها ، ناباروری ، بیماری های عفونی و بیماری های مقاربتی که می توانند باعث بروز مشکلات بزرگ و سختی شوند ، دچار می شوند. از همین رو نیاز است تا برای جلوگیری از دچار شدن به این نوع مشکلات به یک پزشک متبحر ، مجرب و کار آزموده مراجعه کنید. مراجعه منظم به یک متخصص زنان و زایمان خوب می تواند بروز هر گونه مشکل بزرگ و سخت مربوط به اندام تناسلی زنان جلوگیری کرده و به درمان سریع آن ها کمک کند.
همچنین لازم است بدانید که خانم ها به غیر از چک آپ یک ساله خود در صورتی که علائم و نشانه های غیر عادی را در ناحیه تناسلی خود مشاهده کردند ، در اولین فرصت باید به پزشک مراجعه کنند ، چرا که علائم آن می توانند بسیار خطرناک باشد و بر روی سلامتی و همچنین قدرت باروری شما تاثیر بگذارند.

انتخاب بهترین جراح و متخصص زنان

افرادی که برای پیدا کردن یک دکتر زنان و زایمان خوب و حاذق نیاز به کمک دارند با ما همراه باشند. در ادامه این مقاله چگونگی یافتن بهترین پزشک زنان و زایمان را شرح داده ایم:

• در قدم اول می بایست به کمک جستجو در اینترنت یا پرس و جو از آشنایان و اطرافیان نام جـراح زنان مطرح را بدست آورید.
  • پس از آن نوبت به تحقیق درباره هریک از آنان می رسد. به این ترتیب که با رفتن به وبسایت و اینستاگرام هر یک از آن ها نسبت به لیست خدمات ارائه دهنده توسط ایشان آشنا شوید.
  • علاوه بر این با مراجعه به مطب پزشک مورد نظر خود می توانید توسط وی ویزیت شده و درباره مشکل یا خواسته های خود از او مشورت بگیرید.
  • همچنین با ویژگی های او نیز آشنا شوید.
  • در نهایت با صحبت و پرس و جو از مراجعین حاضر در مطب از میزان رضایت آن ها مطلع گردید.

در چه مواردی باید به جراح زنان مراجعه کرد؟

اینکه تنها در هنگام مواجه شدن با بیماری ها یا به علت بارداری باید به دکتر زنان مراجعه نمود باوری اشتباه است. بسیاری از متخصصین این حوزه تاکید می کنند پس از اتمام سن بلوغ و درست از زمانی که  عادت ماهانه فرد آغاز می شود باید به طور ادواری به متخصص مراجعه کرد چرا که نسل آوری بر عهده زن بوده و سلامت دستگاه تولید مثلی او از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بعبارتی هر چه زودتر بیماری ها به تشخیص برسند درمان ساده تر بوده و در مقابل اگر بیماری پیشرفت کند احتمال پیچیدگی های درمانی دور از انتظار نخواهد بود بنابراین در صورت مواجه شدن با علائم زیر در سصورت سکونت در اهواز، در اولین فرصت به بهترین جراح و متخصص زنان اهواز مراجعه نمایید:

1. بر هم خوردن سیکل قاعدگی و تاخیر در آن می تواند نشانی از حاملگی باشد اما بعضی بیماری ها نیز مانند فیبروم، پولیپ، تنبلی تخمدان و غیره نیز با اختلال قاعدگی همراه هستند بنابراین برای ریشه یابی آن باید روش های تشخیص سونوگرافی و غیره به انجام برسند
  2. اگر به طور مرتب به عفونت واژن دچار می شوید، باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا از پیشرفت بیماری و سرایت آن به ارگان های دیگر جلوگیری شود.
  3. ترشحات با بوی بد یا سوزش و خارش نیز در ابتدای امر شاید نشانه ای از عفونت یا قارچ باشند و در موارد شدیدتر علائم زگیل تناسلی محسوب شوند. جهت عدم سرایت آنها به شریک جنسی خود مراجعه ای به موقع داشته باشید
  4. اگر درد و احساس توده در سینه ها خود مشاهده نمودید نیز باید از طریق سونوگرافی یا ماموگرافی علت آن به تشخیص برسد. احتمال وجود کیست سینه و در مواردی سرطان پستان با این نشانه ها وجود دارد.
  5. درد شدید در لگن و یا ناحیه زیر شکم نیز با هدف تشخیص بیماری باید توسط پزشک زنان بررسی شود

لیست خدمات قابل ارائه توسط دکتر زنان

تمامی مسائل مربوط به دستگاه تولید مثل و اندام تناسلی بانوان در حیطه کاری یک جراح زنان و زایمان قرار دارد. این مسائل می تواند در زمینه تشخیص ، درمان ، زیبایی ، مشاوره ، مراقبت و پیشگیری باشد. در ادامه به معرفی برخی از خدمات ارائه شونده توسط این پزشکان خواهیم پرداخت.

• خدمات درمانی

انجام هر یک از درمان ها و اعمال جراحی های درمانی زیر توسط جراح و متخصص زنان صورت می پذیرد:

1. خشکی واژن
  2. درمان ناباروری
  3. زایمان طبیعی و سزارین
  4. عمل جراحی لاپاراتومی
  5. عمل جراحی میومکتومی
  6. عمل جراحی هیسترکتومی
  7. عمل جراحی لاپاراسکوپی
  8. عمل جراحی هیسترسکوپی
  9. درمان افتادگی رحم و مثانه
  10. عمل جراحی ترمیم کف لگن
  11. درمان عفونت های مربوط به رحم
  12. انواع سرطان های مربوط به رحم و تخمدان

✨ در این ویدئو صحبت های دکتر فرزانه حسینی اصل بهترین جراح زیبایی زنان اهواز را در رابطه با عمل های زیبایی بانوان ملاحظه می فرمایید.

• خدمات زیبایی

برخی از شایع ترین جراحی های زیبایی مربوط به اندام تناسلی خانم ها که توسط جراح و متخصص زنان انجام می شود شامل تزریق چربی یا ژل به ناحیه تناسلی ، پرینورافی یا همان پرینه پلاستی ، واژینوپلاستی ، لابیاپلاستی ، وایتنینگ ، تایتنینگ و غیره می باشد.

• مشاوره ، مراقبت و پیشگیری

برای دریافت مشاوره و مراقبت های قبل ، بعد و حین بارداری ، مشاوره و مراقبت های دوران زادبس ( یائسگی ) ، معاینات دوره ای و انجام تست پاپ اسمیر و غیره نیاز است تا به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

تماس با دکتر