جوانسازی واژن با لیزر

همانطور که می دانید با ظهور تکنولوژی لیزر ، تحول عظیمی به ویژه در عرصه علوم پزشکی و زیبایی به وقوع پیوسته است ؛ جوانسازی واژن با لیزر نیز یکی از دستاوردهای کاربردی فناوری لیزر می باشد که توسط آن بسیاری از مشکلات واژن برطرف شده و به وضعیتی جوان و شاداب بازمی گردد. دکتر فرزانه حسینی اصل با داشتن مهارت و تجربه زیاد قادر استبه شما در انجام این امر کمک بسیار زیادی برساند.

بانوان در طول زندگی خود به دلایل متفاوتی از جمله افزایش سن ، یائسگی ، زایمان و عواملی دیگر دچار دگرگونی هایی در ناحیه واژن خود می شوند که در پی آن عوارضی همچون بی اختیاری ادرار ، مقاربت دردناک ، شلی دیواره های واژن و از این قبیل ناهنجاری ها برای ایشان به وجود می آید. از این رو کیفیت روابط جنسی آن ها نیز متاثر از این مشکلات رو به زوال خواهد رفت. در این میان تکنیک جوان سازی واژن با لیزر به عنوان روشی بی خطر و بدون بیهوشی ، در کمتر از 15 دقیقه ، می تواند این ایرادات را رفع نماید.

جوانسازی واژن با لیزر

تاثیرات لیزر در جوانسازی واژن

مشکلات زیر به کمک لیزر آنجلا قابل درمان است:

  1. ترمیم گشادی واژن
  2. رفع بی اختیاری ادرار
  3. درمان مقاربت دردناک
  4. بهبود عفونت های مکرر
  5. درمان آتروفی ، خشکی و سوزش واژن

کاندیدای مناسب برای جوانسازی واژن با لیزر چه کسانی هستند؟

با توجه به این که این نوع روش به صورت غیر تهاجمی است و نیازی به بیهوشی ندارد، تمامی خانم ها می توانند از روش جوانسازی واژن با لیزر استفاده کنند. این روش خصوصا در افرادی که دارای درد لگن، بی اختیاری ادرار و افتادگی واژن هستند و از استرس آن ها رنج می برند بسیار مناسب می باشد.

در صورتی که شخص متقاضی باردار باشد پزشکان توصیه می کنند تا سه ماه پس از زایمان صبر کنند و سپس اقدام به جوانسازی واژن از طریق لیزر کنند.
خانم های که یائسته شده اند نیز می توانند از این روش استفاده کنند و شکل ظاهری واژن خود را به دوران قبل از یائستگی برگردانند. زیرا با شروع این دوره تولید کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

نحوه عملکرد لیزر در جوانسازی واژن

ابتدا می بایست واژن ضدعفونی گردد ؛ سپس جراح  پروب لیزر را وارد واژن کرده و این پروب با چرخش 360 درجه ای تمامی بافت دیواره واژن را مورد هدف قرار می دهد. در پی تابش پرتوهای لیزر و نفوذ آن به لایه های عمیق عضلات واژن ، خونرسانی افزایش یافته و موجب تحریک کلاژن سازی می شود. با بهبود گردش خون در ماهیچه واژن ، لغزندگی آن بیشتر و به این ترتیب خشکی واژن رفع می گردد. همچنین فیبروبلاست های بافت همبند نیز ترغیب و در نتیجه ، عضلات واژن سفت و جوان می شود.

بهترین دستگاه لیزر به منظور جوانسازی واژن

دستگاه لیزر آنجلا از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر به منظور جوانسازی واژن بوده که انرژی لیزر را توسط یک پالس دو مرحله ای به بافت واژن انتقال می دهد که طی آن ابتدا تخریب میکرونی رخ داده ، سپس با ایجاد عروق و کلاژن جدید سبب جوانسازی می گردد.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر

از مزیت های جوان سازی واژن با لیزر نسبت به دیگر روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کوتاه بودن دوران نقاهت
  • عدم وجود درد و خونریزی
  • عدم نیاز به ایجاد برش جراحی

مراقبت های بعد از جوانسازی واژن با لیزر شامل چه مواردی هستند ؟

تمام متقاضیانی که می خواهند با استفاده از لیزر به جوانسازی واژن خود بپردازند ، باید بدانند که این پروسه حساسیت های مربوط به خودش را دارد و فرد باید در رعایت مراقبت های بعد آن کوشا باشد . حال افرادی که دستورالعمل های پزشک را جدی بگیرند از عوارض احتمالی بعد از جوانسازی واژن در امان می مانند .

  1. با مصرف به موقع آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز می شوند ، می توانید از بروز عفونت جلوگیری کنید .
  2. در صورت داشتن درد از پزشک خود بخواهید که مسکن ها و دارو های ضد التهابی برایتان تجویز کند .
  3. بهتر است که ناحیه تناسلی شما مرطوب نبوده تا مانع از تجمع باکتری در آن ناحیه شوید .
  4. پس از هر بار ادرار ، ناحیه تناسلی را تمیز به خوبی تمیز کنید .
  5. نگران ایجاد عفونت های قارچی در ناحیه مورد نظر نشوید ؛ زیرا اغلب پزشک برای بیماران خود دارو های ضد قارچی تجویز می کند .
  6. به یاد داشته باشید که مصرف دخانیات از 2 الی 3 روز قبل و بعد از انجام این پروسه ممنوع است .
  7. داشتن فعالیت های پر تحرک تا 4 هفته برای شما توصیه نمی شود و برای شروع مجدد ورزش بهتر است به تمرین های کوچکی نظیر پیاده روی آرام بپردازید .
  8. در صورت مشاهده هر گونه علائم خطرناک نظیر تب ، ایجاد لخته خون های قرمز رنگ ، این موضوع را سریعا به پزشک اطلاع دهید .
  9. بعد از انجام جوانسازی واژن با لیزر ، تا چند روز از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید و در صورت لزوم از لباس زیر های گشاد استفاده کنید .
  10. داشتن رابطه جنسی به شرایط بهبودی هر فرد بستگی دارد ؛ اما باید بدانید که مقاربت تا 7 روز بعد از انجام لیزر ممنوع است .

خطرات جوانسازی واژن با لیزر چیست؟

از آنجایی که در این نوع روش از تیغ جراحی و وسایل دیگر استفاده نمی شود، احتمال بروز عوارض و خطرات جانبی مانند عفونت یا خونریزی بعد از درمان بسیار کم می باشد، از همین رو این روش یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین روش های جوانسازی واژن به شمار می رود. به همین خاطر بیشتر افراد از این روش برای جوانسازي استفاده می کنند.

جراحی بهتر است یا درمان با لیزر؟

برای پاسخ به این سوال باید به هدف خود از انجام این روش توجه کنید. از آنجایی که در روش لیزر تولید کلاژن افزایش پیدا می کند، منجر به سفت شدن واژن می شود. بنابراین می توان گفت کیفیت نتیجه به نحوه پاسخ دهی بدن بیمار بستگی دارد. اما در روش جراحی ؛ جراح ، بافت و پوست اضافه را برمی دارد. با این کار هدف شما با سرعت بیشتری براورده می شود. با این وجود باید همواره توجه داشت که روش جراحی خطرارات بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

هزینه جوانسازی واژن با لیزر

به منظور کسب اطلاع از هزینه مربوط به جوانسازی واژن با لیزر نیاز است که ابتدا به مطب جراح و متخصص زنان مراجعه نموده و پس از معاینه و بررسی مشکلات موجود ، تعداد جلسات درمانی و هزینه آن برای شما مشخص خواهد شد.

نظرات بسته شده است.

تماس با دکتر