لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی ( Labiaplasty ) ، از متداول ترین و محبوب ترین اعمال جراحی زیبایی زنان به شمار می رود که به کوچک کردن سایز لابیاهای داخلی بخش بیرونی ناحیه تناسلی و همچنین متقارن سازی آن ها می پردازد.

این جراحی برای آن دسته از خانم هایی که لابیاهای بزرگ و نامتقارن دارند و به دنبال یافتن راهی جهت بهبود ظاهر لابیاهای خود و متعاقبا بهبود نمای ظاهری اندام تناسلی خود می باشند ، گزینه مناسبی به شمار می رود.

دلایل انجام لابیاپلاستی

• نامتقارنی لابیاها
  • درد حین مقاربت جنسی
  • ناراحتی و درد زمان پوشیدن لباس چسبان همچون شلوار جین
  • تحریک کم کلیتوریس بر اثر پوست اضافه کلاهک کلیتوریس
  • احساس سوزش ، کشیدگی و سایش به هنگام ورزش هایی همچون دچرخه سواری

لابیاپلاستی

علل بزرگ شدن لابیاها

بسیاری از بانوانی که با بزرگی لابیاهای داخلی قسمت خارجی اندام تناسلی خود که به آن لابیامینور نیز اطلاق می گردد ، مواجه هستند ؛ با این سوال روبرو هستند که علت بزرگ شدن لابیاهای مینور ، تغییر شکل و عدم تقارن آن ها چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که در عمده موارد علت بزرگ و عدم تقارت لابیاها ، مادرزادی بوده و به دنبال عوامل وراثتی رخ می دهد.

البته علل دیگری نیز وجود دارند که می توانند به بزرگ شدن لابیاهای مینور و نامتقارن شدن آن بیانجامند که عبارتند از :

• نوسانات هورمونی ناشی از فرآیند بلوغ
  • نوسانات هورمونی ناشی از حاملگی و زایمان
  • نوسانات هورمونی ناشی از دوران یائسگی
  • ازدیاد دفعات مقاربت جنسی
  • نوسانات هورمونی ناشی از مصرف برخی داروها یا بیماری های خاص

چگونگی انجام لابیاپلاستی

با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی ، برای انجام لابیاپلاستی روش های مختلفی وجود دارد که بنا به تبحر و نوع مهارت جراح انجام خواهد شد. هر یک از روش های لابیاپلاستي از مزایا و معایب به خصوصی برخوردار هستند.

خانم دکتر فرزانه حسینی اصل ، جراح و متخصص زنان ، عمل لابیاپلاستي را با تکنیک لیزر که جزو جدید ترین متد های جراحی است ، به بهترین نحو انجام می دهند و نتایج ایده آلی برای بیماران خود به ارمغان می آورد.

طی این روش کلیه ایرادات لابیا برطرف می شود و قسمت مرکزی لابیا عمیق خواهد شد. در لابیاپلاستي با لیزر آسیبی به لبه های طبیعی لابیای مینور وارد نشده و دقت عمل بسیار بالا خواهد بود.

از مهم ترین مزیت های لابیاپلاستی با لیزر می توان به این مورد اشاره نمود که برش و خون ریزی به حداقل می رسد و به دلیل اینکه زخم و بخیه وجود ندارد ، بهبودی پس از عمل به سرعت حاصل خواهد شد.

زمانی که لابیاپلاستی با لیزر انجام شود ، فرد پس از نیم ساعت مرخص می شود و نیازی به بستری شدن نیست.

صحبت های دکتر حسینی اصل بهترین جراح زیبایی زنان اهواز ؛ در مورد عمل های زیبایی بانوان

کاندیدای مناسب برای لابیاپلاستی با لیزر

1. بانوانی که از بزرگی لابیای خود رنج می برند و احساس رضایت ندارند.
  2. بانوانی که بر اثر بزرگی لابیا های خود با درد ، التهاب و تورم مواجه هستند.
  3. بانوانی که با پوشیدن لباس های تنگ دچار درد می شوند.

آیا عمل لابیاپلاستی عوارض جانبی دارد ؟

در صورتی که عمل لابیاپلاستی زیر نظر یک جراح و متخصص زیبایی زنان ماهر و مجرب و در مراکز معتبر انجام پذیرد ، می توان از آن تحت عنوان یک جراحی ایمن و بی خطر یاد کرد.

تنها عوارض احتمالی عمل لابیاپلاستی که طبیعی بوده و با رعایت صحیح مراقبت های بعد از لابیاپلاستی به تدریج بهبود می یابد ، از قرار ذیل می باشند :

خارش موضع جراحی که مبیّن بهبود زخم جراحی می باشد.

افراد به طور کلی به مدت 48 تا 72 ساعت پس از لابیاپلاستی ، در ناحیه جراحی شده احساس درد خواهند داشت که با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی جراح معالج خود می توانند آن را تسکین بخشند.

تورم در موضع عمل از دیگر عوارض بدیهی لابیاپلاستی می باشد که در برخی موارد حتی ممکن است تا یکماه به طول انجامد ؛ اما نگران کننده نبوده و تدریجا فروکش می کند.

درد در حین مقاربت جنسی از دیگر عوارض عمل لابیاپلاستی به شمار می رود که غالبا به مدت 4 تا 5 هفته ادامه خواهد داشت.

هزینه لابیاپلاستي

هزینه این جراحی پس از معاینه توسط جراح و متخصص زنان مشخص شده و به اطلاع بیمار خواهد رسید.